Καλώς ήρθατε στο blog του συλλόγου μας…!

Επισκεψιμότητα

Άκου το: "Θέλω γιάφανος να γίνω "

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

6 Μαρτίου 2013: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας…



 

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως η μέρα κατά της ενδοσχολικής βίας, ένα φαινόμενο που, απ’ ότι φαίνεται, παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις ση χώρα μας. Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων δημοσιεύει ότι θύμα επιθετικής παρενόχλησης από συνομήλικους ή παιδιά διαφορετικών ηλικιών έχει πέσει το 10% του συνόλου των μαθητών στα Ελληνικά σχολεία, σύμφωνα με έρευνα. Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι στο 5% του μαθητικού πληθυσμού ανέρχεται το ποσοστό των θυτών, με τα αγόρια να υπερτερούν σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια να δρουν κυρίως λεκτικά.








Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος, υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να προστατέψει με ουσιαστικό και ριζικό τρόπο τον εαυτό του.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.
Ένα σημείο το οποίο χρήζει διευκρίνισης είναι ότι όλες οι μορφές μαθητικής επιθετικότητας δεν αποτελούν εκφάνσεις του σχολικού εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.
Η επιθετικότητα, η οποία αποτελεί οικουμενικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης, δεν στοχεύει πάντα στην εμπρόθετη και επαναλαμβανόμενη τρομοκράτηση των «αδύναμων» και συνεπώς δεν αποτελεί σε όλες τις περιπτώσεις μορφή εκφοβιστικής συμπεριφοράς. Για παράδειγμα, η έκφραση επιθετικότητας στα πλαίσια κάποιου παιχνιδιού εξαιτίας μιας διαφωνίας, δεν αποτελεί αναγκαστικά μορφή εκφοβισμού.
Επίσης, η επιθετικότητα μπορεί να μετασχηματιστεί σε μορφές συμπεριφοράς κοινωνικά αποδεκτές, όπως είναι η διεκδικητικότητα, η πρωτοβουλία, το θάρρος της γνώμης, η δημιουργικότητα, η επιθυμία για μάθηση. Στις περιπτώσεις του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, η επιθετικότητα και η δύναμη (σωματική, ψυχολογική ή κοινωνική) διαστρεβλώνονται, γίνονται μέσο επιβολής και μάλιστα ένας τρόπος συσχέτισης με τους άλλους σε δυαδικό και ομαδικό επίπεδο.
Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Hμέρα κατά της Bίας, στις 6 Μαρτίου 2013, όπως καθιερώθηκε με την υπ' αριθμ. 19792/Γ7/23-02-2012 υπουργική απόφαση, σας προτείνουμε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Δικτύου κατά της Βίας στο Σχολείο το οποίο στοχεύει:

1. Στην αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση της εκδήλωσης βίας μεταξύ μαθητών στο σχολείο ή σε άλλους χώρους, που συνδέονται με τη σχολική ζωή και καθημερινότητα,

2. Στη δημιουργία ενός πλαισίου επιστημονικού και κοινωνικού διαλόγου, σχετικά με την κατανόηση του φαινομένου και τις τεχνικές παρέμβασης,

3. Στην προώθηση της επιστημονικής έρευνας στον τομέα αναγνώρισης, πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου,

4. Στην επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και άλλων επαγγελματιών γενικής και ειδικής αγωγής «πρώτης γραμμής», που ασχολούνται με παιδιά και εφήβους

5. Στην ευαισθητοποίηση μαθητών, γονέων και ολόκληρης της κοινωνίας, σχετικά με το φαινόμενο,

6. Στην ενθάρρυνση της συγκρότησης και λειτουργίας συναφών δικτύων στις τοπικές κοινωνίες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας...